 A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek  számítanak a gépjárművekben. Mint minden más, ez a rendszer is időszakos  szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.
A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek  számítanak a gépjárművekben. Mint minden más, ez a rendszer is időszakos  szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.
                Egyrészt a  bizonyos tömítetlenségek miatt a hűtőfolyadék a környezetbe kerülhet, másrészt a  megnövekedő benzinfogyasztás miatt egyre nagyobb a káros anyag kibocsátás. Nem  is beszélve arról a kellemetlen illatról, amely a gépkocsi utasait is  meglepheti, amikor tavasszal a néhány hónapos pihentetést követően egyre intenzívebb  irritáló szag jelentkezik a klíma első bekapcsolásakor.
                A megfelelő  komfortérzet eléréséhez és egészsége érdekben szükséges, hogy autója légkondicionálója  hibátlanul működjön. A klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át  veszítik el, ami befolyásolja működésüket.
                Köztudott,  hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más  mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a  jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így  fordulhat elő, hogy néhány utas egy-egy klímával rendelkező autóban megtett  utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködik.
                De hogyan is  kerülnek be a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?
                Sajnos igen  egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen –  az elpárologtatón – átáramló környezeti levegő lehűl, mielőtt az utastérbe  kerül. Az elpárologtatón a levegő lehűlése következtében lecsapódik a pára,  majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért is van a forró napokon  víztócsa a járművek alatt). A pára egy része viszont ott marad az  elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt  élősködők szaporodásának.
  Több módszer  közül is választhatunk a hőcserélő tisztításánál. 
                Természetesen ezek az alkalmazott tisztítószerek minőségben és alkalmazásban  különböznek egymástól:
              
                - A  legegyszerűbb és legolcsóbb tisztítószer a  spray. 
- Az ózonos  fertőtlenítés nem tartalmaz semmilyen vegyszert. A levegő oxigén molekuláiból  állítja elő a fertőtlenítéshez szükséges ózont (az uszodatechnikában is  alkalmazzák a víz fertőtlenítésére) 
- Az  ultrahangos fertőtlenítés során a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot  és juttatja be a hőcserélőhöz. 
- A sűrített  levegős direkt fertőtlenítésnél 5-6 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A  nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás  hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Ez a legeredményesebb  megoldás. 
A hőcserélő milyen gyakran igényli a  tisztítást?
                
                Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók  utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől két évig  terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen  „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet. 
  Az utastérszűrő (pollenszűrő)  cseréje: 
                A csere elvégzése a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb.  15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.
  Praktikus tanácsok az autóklíma-berendezés szakszerű használatához: 
                                                                                           
                 A helyes és hatékony működéshez legalább egyszer  hetente kapcsolja be a készüléket, még ha egész rövid ideig is. A működés  eredményessége érdekében a gépkocsi szellőző-rendszerének levegőjárataiból  mindenféle szennyeződést el kell távolítani, hiszen ezek rontják a hatásfokot.
A helyes és hatékony működéshez legalább egyszer  hetente kapcsolja be a készüléket, még ha egész rövid ideig is. A működés  eredményessége érdekében a gépkocsi szellőző-rendszerének levegőjárataiból  mindenféle szennyeződést el kell távolítani, hiszen ezek rontják a hatásfokot. 
                A kondenzációs folyamat része az autó alatti  víztócsa, különösen akkor, ha a levegő páradús. 
                Ha berendezés nem működik megfelelően, azonnal kapcsolja ki és keressen fel  egy szakszervizt, ahol eredeti alkatrészeket, speciális műszereket és  szerszámokat használnak, valamint megfelelő műszaki ismeretekkel rendelkeznek. 
              Javaslatunk:
                Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
                Poshadt, dohos, kellemetlen szag
                A klíma bekapcsolásakor zajos hang
                Nem kielégítő a hűtés
                Zajos a klímarendszer – “csörög” a hűtőközeg
                
  Klímatöltés menete: 
                Amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e  szivárgás – ha megtartja a 18-20 bar-os próbanyomást fél órán át akkor a  rendszer gáztömörnek minősül.
                Ha nem üres a rendszer, akkor a régi hűtőközeg  lefejtésével kezdünk. Melyet automata gépünk regenerál és eltávolítja belőle a  szennyeződést. Ezután kezdődik a 
                hűtőrendszer vákumolása illetve vákumon tartása  (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges, és a gáztömörség vizsgálatára is alkalmas),
                Ha ezekkel végeztünk , kezdődhet a hűtőközeg  feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári  adatbázisból. 
                Szükséges még a lefejtés során leválasztott olaj  pótlása, a rendszer kenése miatt.
  Érdemes még UV színezőfestéket is tölteni a rendszerbe  az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolása végett.
                Végezetül : klímarendszer ellenőrzése működés közben.
                
Klímatisztítás
		  
		   Köztudott,  hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más  mikroorganizmusok számára.  A néhány  hónapos pihentetést követően az autóklíma  tavaszi első bekapcsolásakor gépkocsi utasait meglepheti, egyre intenzívebb  irritáló szag.
Köztudott,  hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más  mikroorganizmusok számára.  A néhány  hónapos pihentetést követően az autóklíma  tavaszi első bekapcsolásakor gépkocsi utasait meglepheti, egyre intenzívebb  irritáló szag. 
		  
		  Sőt, a rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők  akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy néhány utas  egy-egy klímával rendelkező autóban megtett utazás közben tüsszögéssel,  köhögéssel, szemgyulladással is küszködik.
		  
		  Hogy  kerülnek be az autóklíma rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?
		  Sajnos igen  egyszerűen: a működés alapvető  velejárói. A hideg hőcserélő egységen átáramló levegő lehűl, mielőtt az  utastérbe kerül. Az elpárologtatón (hőcserélőn) a levegő lehűlése következtében lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért  is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt). A pára egy része viszont ott  marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem  kívánt élősködők szaporodásának.
		  
		  A  hőcserélő milyen gyakran igényli a tisztítást?
			
		  A gyártók utasításait figyelembe véve  a  javasolt időtartam fél évtől két évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el  lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet. 
		  
		  Az  utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje: 
		  
		  A pollenszűrő cseréje a  hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km  között. 
           
          Ózonos vagy vegyszeres  klíma tisztítás
		A klíma tisztítás történhet hagyományos, vegyszeres  kezeléssel az elpárologtató tisztításával de akár ózonos kezeléssel amely a  gépkocsi teljes belső terében kifejti hatását és megszűnteti a kellemetlen  szagokat.
 
             
               Kellemetlen, szúrós szagot érez autójában?
Kellemetlen, szúrós szagot érez autójában? 
                Nem válnak be a megszokott tisztítási módok?
              Jöjjön be hozzánk ózonos klímatisztításra!
               
            Ózonos, vegyszer nélküli klímatisztításunk után  Ön újra biztonságosan élvezheti klímája hűsítő hatását!
              HOGYAN MŰKÖDIK? 
                 
 
                Autóklíma tisztítás során a jármű utasterébe helyezzük a nagyteljesítményű ózongenerátort. A  gép egy átlagos személyautót képes 15-30 perc alatt vegyszer nélkül  fertőtleníteni, visszamaradó ózon, vagy káros anyag nélkül. A járműklíma  tisztítás során nem csak a légkondicionáló berendezés tisztítása történik meg,  hanem az egész autó baktérium, és vírusmentes lesz, valamint a kellemetlen szagok  is eltűnnek.
              A klímatisztítás általában fertőtlenítő hatású,  baktériumölő klímatisztító hab, vagy klímatisztító spray segítségével történik.  A mi újdonságnak számító módszerünk során nem használunk vegyszert a klímafertőtlenítéshez,  csak ózont, amit a kezelés végén visszaalakítunk oxigénné.
              Mire jó az ózonkezelés?
              
                 vírusok elpusztítására vírusok elpusztítására
- baktériumok eltüntetésére
- gombák, penész megszűntetésére
- allergiás környezet tisztítására
- atkák ellen
- dohányzás visszamaradt szagára        
- állatok szállításából megmaradt szag ellen
Ne várja meg, míg a klímaberendezésébe tapadt gombák súlyos  egészségügyi gondokat okoznak! Jelentkezzen be hozzánk most klímatisztításra!
               
  Áraink:
  
  Klímatisztítás:
  
  
  
    | Ózonos utastér tisztítás 30 perc | 5 990 Ft | 
  
    | Ózonos utastér tisztítás 60 perc | 7 990 Ft | 
  
  
  Nyomáspróba:
  
  
  
    | Nyomáspróba 
 (A nyomáspróba a szivárgáskeresés első 15 percét tartalmazza, utána javítási óradíj szerint.) | 4 900 Ft | 
  
    | Klíma bevizsgálás, hibafeltárás | 5 000 Ft | 
  
    | Műszeres mérés | 4 000 Ft | 
  
  
  Klíma töltés
  
  
  
    | Klíma töltés munkadíj R134a töltése esetén | 10 990 Ft | 
  
    | Klíma töltés munkadíj 1234yf töltése esetén | 10 990 Ft | 
  
    | Hűtőközeg R134a | 30 Ft/g | 
   
    | Hűtőközeg 1234yf | 70 Ft/g | 
  
    | UV festék | 100 Ft/ml | 
  
    | Olaj | 100 Ft/ml | 
  
    | Klíma javítás óradíj | 13 000 Ft/ óra | 
Csomag árak:
  
    | Klíma töltés max 300 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel | 18 990 Ft | 
  
    | Klíma töltés max 600 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel | 22 990 Ft | 
  
    | Klíma töltés max 900 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel | 26 990 Ft | 
Kondenzátor tisztítás:
  
    | Kondenzátor (klímahűtő) tisztítás : | 2 000 Ft | 
  
    | Kondenzátor (klímahűtő) tisztítás vegyszerrel: | 4 000 Ft | 
A feltüntetett árak bruttó árak.
Érvényes: 2023.05.15-től
          
      
      
Mielőtt ellátogat hozzánk érdemes időpontot egyeztetnie!
Lenti telephely: 0670 3837372
Keszthely telephely: 0670 3700 307